GRADIENT: FROM GRAY TO COLOR SCALE (Vol. 1) Εικαστικές παρεμβάσεις στο δημόσιο χώρο της πόλης των Ιωαννίνων (3-11 Ιουλίου 2014) Η συμμετοχή του Γ, Κεβρεκίδη από το ΤΕΕΤ
Γιώργος Κεβρεκίδης – LOVE BIRDS’ SWING
Γλυπτική εγκατάσταση
Διαστάσεις μεταλλικής βάσης: πλάτος 175,5cm, βάθος 81cm, ύψος 202,5cm
Διαστάσεις αστεροειδούς γλυπτού: 100x40cm
Ύψος ιμάντων: κυμαινόμενο
Υλικά γλυπτού: χάλυβας, κοχλίες, πολυεστερικοί ιμάντες
Πηγή κίνησης: φυσική
Η παραλίμνια περιοχή “Θεατράκι”, επιλέχθηκε απ’ τους διοργανωτές του εικαστικού project GRADIENT: FROM GRAY TO COLOR SCALE, για την πρώτη εικαστική παρέμβαση του Γιώργου Κεβρεκίδη, με τίτλο LOVE BIRDS’ SWING….
Μία γλυπτική εγκατάσταση, συνδεδεμένη με τον κονστρουκτιβισμό και το μινιμαλισμό, τοποθετήθηκε στην αρχή του πλακόστρωτου νοητού κανάβου του υπαίθριου πάρκου, που έμελλε να μεταμορφωθεί από τις 3 έως τις 11 Ιουλίου, χάριν των εφήμερων και μόνιμων παρεμβάσεων απ’ τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες του εικαστικού project.
Η βαμμένη, σε έντονο πορτοκαλί βερνικόχρωμα, ανάλαφρη τρίποδη μεταλλική βάση του -φυσικά κινούμενου- αστεροειδούς γλυπτού, δημιούργησε έναν έντονο χρωματικά, μορφολογικά, υφολογικά, διάλογο με το δεσπόζον, σε γήινους τόνους, καμπύλο περίβλημα από βαριά λιθοδομή, του Κάστρου των Ιωαννίνων, που αποτελεί σημείο αφετηρίας της πόλης από το 1815 μέχρι σήμερα, λόγω των τελευταίων επεμβάσεων του Αλή Πασά.
Η μεταλλική βάση φτιάχτηκε ειδικά για τις ανάγκες, αφενός, ανάρτησης του γλυπτού, μέσω της αξιοποίησης έξι (6) πολυεστερικών ιμάντων πρόσδεσης με καστάνιες, αφετέρου, πιθανής παραλαβής του ίδιου βάρους δύο “δραστών”, που θα έσπευδαν να επιβιβαστούν, με την πρώτη ευκαιρία, κατά μονάς ή ανά δυάδες σαν δύο αχώριστα (παπαγαλάκια) lovebirds.
Ο ΜΙΝΙΜΑΛΙΣΜΟΣ KI H ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ALEXANDER CALDER, DONALD JUDD, ANTHONY CARO, SOL LE WIT
Κύρια χαρακτηριστικά του Μινιμαλισμού ήταν η αυστηρή μαθηματική δομή, τα απλά πρωτογενή σχήματα από βιομηχανικά υλικά (ανοξείδωτο ατσάλι, γαλβανισμένο σίδερο, υαλοβάμβακας, πλαστικό, φύλλα μολύβδου ή χάλυβα), η κατάργηση του βάθρου και η τοποθέτηση του έργου στο ίδιο οπτικό επίπεδο με το θεατή. Διαβάστε την τεκμηρίωση εδώ