Ο Χάρης Κοντοσφύρης στην συλλογή της Benneton / Greece:Trace of today.Contemborary artist from Greece Επιμέλεια Πολίνας Κοσμαδάκη, Αναστασίας Καραγγέλου, και Χριστόφορου Μαρίνου
Χάρης Κοντοσφύρης/2014/Χωρίς τίτλο /χρωματισμένο τσιμέντο σε ταπετσαρία |
Η απτότητα και η μικρογραφημένη υλικότητα ενός αντικειμένου προς ένταξη σε μια συλλογή ενός καλλιτεχνικού πεδίου είναι ένα ακραίο εγχείρημα γιατί δεν είναι κατανοητό το σύνολο του αποτελέσματος που θα παράγει ως αλληλεπιδρών έργο . Η εξασφάλιση της υπογραφής και η ανασυστημένη υλικότητα ενός οικοδομικού διακοσμητικού υλικού προτείνετε σαν μια αφαιρετική εικαστική πρόταση τόσο ως προς την απόσπαση-αποσπασματικότητα του τοίχου που ανήκει (το μέρος ενός όλου) και την δημιουργική καταστροφή όσο και μιας γλώσσας που λειτουργεί αφαιρετικά από το όποιο συγκεκριμένο και ενδυναμώνει την ανικανότητα του βλέμματος να δει. Τι πρέπει να δεις σε μια συλλογή που η μικρογραφικότητας της επιτελεί ένα κολλάζ, μια συνένωση πολλών αντικειμένων που φιλοδοξούν μια χαρτογράφηση της ετερότητας των εικαστικών στην ελληνική γεωγραφία σε καιρούς ιστορικής επάρκειας. Το προπατορικό αμάρτημα της εποχής είναι το άυλο ανταλλάξιμο της άξιας του χρήματος, το ανυπόληπτο αφηρημένο που το επινόησε για να έχει σχέση με την ιδέα του μη συγκεκριμένου που μετατρέπει ο καταναλωτής σε συγκεκριμένο με την αγορά. Θίγοντας την ακαριαία συνήθεια να ανταλλάσσουμε το άυλο χρήμα με συγκεκριμένο αντικείμενο είναι σαν αν ανταλλάσσουμε μια αφηρημένη συμβολική ιδέα με μια συγκεκριμενοποιήμένη ιδέα. Χρειάζεται ανιδιοτέλεια και αλληλεπιδραστική ενάργεια για να συνειδητοποιήσεις σε πιο σακί σε έχεις ρίξει!
Χάρης Κοντοσφύρης για τα του άτιλου έργου του