Περιγραφή / Μαθήματα
Περιγραφή
Το Εικαστικό Εργαστήριο συντονίζει ερευνητικές διαδικασίες αναλογικού και αναφορικού σχεδίου εκ του φυσικού σε διευρυμένες χρήσεις υλικών και εικαστικών επινοήσεων. Τέχνη δεν είναι αυτό που φαίνεται, αλλά αυτό που αναδύεται. Ο/η φοιτητής/τρια μετασχηματίζει το απτό σε μια εικαστική πραγματικότητα: Παρατηρώ, Μιλώ, Ζωγραφίζω εκ του φυσικού, εκ του πραγματικού και εκ του νου
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕζωΓ.1«Βλέπω σημαίνει βλέπομαι». Είμαι πρώτα θεατής μετά δημιουργός. Εκούσια αυτοπαρατήρηση (Ενδυματολογικό χρωματολόγιο). Συνθέσεις εκ του φυσικού. Ασκήσεις φόρμας και διατύπωσης εννοιών σε ανθρωπιστικά μεταδομημένα παραδείγματα:
α. Η ταύτιση συμβόλων με το συμβολιζόμενο είναι φετιχισμός; Προσεγγίζοντας εικαστικά το φωτογραφικό αρχείο στην ταβέρνα Αγγούρι Β.Δ. της Φλώρινας.
β. Συμμετέχοντας σε αμφισημίες. Αποκοπές χώρου-χρόνου. Οι τελευταίες στιγμές πριν το θάνατο του Φορτίνο Σαμάνο γίνονται τραγούδι από το Θανάση Παπακωνσταντίνου.
ΕζωΓ.2 Εξωτερική όραση. Κατασκευή και ανάγνωση εικόνων. Η Σχηματική λειτουργία των εικόνων. Η ιμπρεσιονιστική όραση ως ένα επιτυχημένο πείραμα της εξωτερικής εμφάνισης των πραγμάτων.
ΕζωΓ.3Εσωτερική όραση. Οι Νοητικές Αρχές της τέχνης. Δίνοντας έμφαση στην εσωτερική εμφάνιση των πραγμάτων. Αυτογνωσία. Η εισβολή της κοινωνίας στον εαυτό (ένα παράδειγμα «Η σπηλιά του Πλάτωνα»). Αυτοθεραπεία (το παράδειγμα του Χαλεπά).
ΕζωΓ.4Ταυτίζοντας την Τέχνη με την Ζωή. Εικαστικές θεατρικές φόρμες αντιρουτίνας, αντιγραφειοκρατίας (Καταστασιακοί ή περίπτωση JosephBeuys). Παιδαγωγικές Εφαρμογές
ΕζωΓ.5Αναθεώρηση της Επιτρεπτικότητας (Η περίπτωση του GustaveCourbet). Η λατρεία της αυθεντικότητας (Αντόλφο Μπιόι Κασάρες, «Η εφεύρεση του Μορέλ»). Το αντίγραφο και το πρωτότυπο (WalterBenjamin και οι ιδέες του). Παιδαγωγικές Εφαρμογές
ΕζωΓ.Δ1Εκπόνηση Διπλωματικής Εργασίας. Το άγχος της ουτοπίας. Χαρτογραφώντας την ολότητα. Εκπροσωπώντας τον Καλλιτέχνη Εαυτό. Κείμενα Τεκμηρίωσης.
ΕζωΓ.Δ2Χωροθετική προσαρμογή της διπλωματικής εικαστικής εργασίας ως συναισθησιακής εμπειρίας.