Περιγραφή / Μαθήματα
Περιγραφή
Η εργαστηριακή διδασκαλία και η πρακτική άσκηση, τόσο στον Εισαγωγικό Κύκλο όσο και στην Κατεύθυνση περιλαμβάνει τις παρακάτω βασικές ενότητες:
–Προτομή από εκμαγείο ή εκ του φυσικού.
–Σχέδια από φυσικό μοντέλο ή πρότυπο.
–Στήσιμο & Σπουδή φιγούρας από φυσικό πρωτότυπο σε κλίμακα, η οποία σταδιακά (ανά εξάμηνο) φτάνει 1/1
–Ασκήσεις πλαστικής – γλυπτικής, ελεύθερες αλλά και μέσα από συγκεκριμένη θεματολογία.
–Ελεύθερη πλαστική απόδοση μοντέλου σε οποιοδήποτε μέγεθος, υλικό και τεχνοτροπία.
–Ελεύθερες συνθέσεις.
–Κατασκευές.
Οι φοιτητές/τριες εξασκούνται και πειραματίζονται μέσα από τη χρήση διάφορων υλικών και τεχνικών. Διδάσκονται: Ανάγλυφο, Μεταλλοτεχνία, Γυψοτεχνία και ήδη από το τρέχον εξάμηνο λειτουργεί Εργαστήριο Μαρμάρου.
Εκτός από την πρακτική άσκηση και τις τεχνικές γνώσεις που αποκτούν οι φοιτητές/τριες στο Εργαστήριο, οι διδάσκοντες εκτιμούν ότι ο διάλογος με την Ιστορία, η σύγχρονη έρευνα και αναζήτηση, η επικοινωνία με άλλα συναφή ή μη αντικείμενα, συμβάλλουν με καθοριστικό τρόπο στην αναβάθμιση των σπουδών. Για τον λόγο αυτό ο υπεύθυνος καθηγητής του Εργαστηρίου ανακοινώνει κάθε εξάμηνο, πρόγραμμα επισκέψεων και εκδηλώσεων.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εγλ.1 Σχέδιο από φυσικό μοντέλο ή πρότυπο. Μακέτα σε πηλό. Κεφάλι σε φυσικό μέγεθος (μοντέλο), μεταφορά σε γύψο, κατασκευή καλουπιού.
Εγλ.2 Σπουδή εκ του φυσικού, ασκήσεις μέσα από την παρατήρηση μοντέλου.(δημιουργία προτομής αλλά και σκίτσα – μελέτες από πηλό με έμφαση στην απόδοση του πραγματικού). Εισαγωγή στη προσέγγιση του γλυπτικού έργου στο δημόσιο χώρο. Διδασκαλία του τρόπου μεταφοράς μιας πρότασης, ιδέας η μακέτας του/της φοιτητή/τριας σε ολοκληρωμένη τρισδιάστατη κατασκευή με τη χρήση διαφόρων υλικών. (γύψος, μέταλλο, ξύλο, μάρμαρο, κ.τ.λ ) Προσωπικό έργο.
Εγλ.3 Σπουδή εκ του φυσικού, ασκήσεις μέσα από την παρατήρηση μοντέλου.(δημιουργία προτομής, σκίτσα – μελέτες από πηλό με έμφαση στην απόδοση του πραγματικού). Σπουδή φιγούρας από φυσικό πρωτότυπο σε 1/2 του φυσικού μεγέθους. Ασκήσεις σε μια θεματική με φορμαλιστική και εννοιολογική προσέγγιση (αρνητικό–θετικό, επαναλαμβανόμενο σχήμα). Διδασκαλία των βασικών αρχών του ανάγλυφου και παράλληλη εκμάθηση της τεχνικής της μεταφοράς του πρωτότυπου έργου από τον πηλό στο γύψο ή τερακότα (καλούπια, εκμαγεία). Προσωπικό έργο.
Εγλ.4 Σπουδή εκ του φυσικού, ασκήσεις μέσα από την παρατήρηση μοντέλου (δημιουργία προτομής, σκίτσα – μελέτες από πηλό με έμφαση στην απόδοση του πραγματικού). Σπουδή φιγούρας από φυσικό πρωτότυπο σε 1/2 του φυσικού μεγέθους. Ασκήσεις σε μια θεματική αλλά και προτάσεις θεματολογίας από τους φοιτητές. Παρουσίαση του καλλιτεχνικού έργου καλλιτεχνών που σχετίζονται με την θεματική που επιλέγει να εργαστεί κάθε φοιτητής/τρια. Συμμετοχή όλων των φοιτητών/τριων στις δράσεις–επισκέψεις, που διοργανώνει το Εργαστήριο. Προσωπικό έργο. Παιδαγωγικές Εφαρμογές
Εγλ.5 Σπουδή εκ του φυσικού, ασκήσεις μέσα από την παρατήρηση μοντέλου, (δημιουργία προτομής, σκίτσα – μελέτες από πηλό με έμφαση στην απόδοση του πραγματικού). Σπουδή φιγούρας από φυσικό πρωτότυπο σε φυσικό μέγεθος. Ασκήσεις σε μια θεματική αλλά και προτάσεις θεματολογίας από τους/τις φοιτητές/τριες. Παρουσίαση του καλλιτεχνικού έργου καλλιτεχνών που σχετίζονται με τη θεματική που θέλει να εργαστεί ο/η κάθε φοιτητής/τρια. Συμμετοχή όλων των φοιτητών/τριων στις δράσεις–επισκέψεις, που διοργανώνει το Εργαστήριο και συζήτηση επ΄ αυτών. Παιδαγωγικές Εφαρμογές
Εγλ.Δ1 Ο/η φοιτητής/τρια επιλέγει το θέμα της διπλωματικής εργασίας του/της. Εξατομικευμένη συνεργασία των διδασκόντων με τον/την κάθε φοιτητή/τρια για την επίλυση των τεχνικών ζητημάτων αλλά και για την πληρέστερη εμβάθυνση και απόδοση του θέματος της διπλωματικής εργασίας που έχει επιλέξει.
Εγλ.Δ2 Ολοκλήρωση – παρουσίαση της διπλωματικής εργασίας.